Sennheiser PMX 100

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser PMX 100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

ski_pino 24-06-2010
Geschreven voor: Sennheiser PMX 100

Heb de pmx 100 nu zo'n 2,5 jaar. Het geluid van dit apparaat is echt super, de lage tonen zijn heel goed, waardoor de muziek lekker warm aan voelt.

Draag comfort is prima soms wat warm maar wat wil je met grote schelpen (gebruikte ze s'winters wel als oor-warmers)

Nu 2 min punten:

Ten eerste verlies je na zo'n half jaar steeds de kussentjes van je oorschelpen. Super irritant zeker als je ze dan niet meer kan terug vinden. Via internet voor 9,95 nieuwe besteld.

En nu na 2,5 jaar is de kabel gebroken op de plaats waar de kabel vast zit tussen band en oorschelp. Hierdoor doet nog maar een schelp het. Tijd voor een nieuwe dus. ff kijken of er al iets beter op de markt is gekomen.

Boelens 31-08-2009
Geschreven voor: Sennheiser PMX 100

De geluidskwaliteit van deze hoofdtelefoon is geweldig.
Het draagcomfort is ook prima.

Sennheiser heeft helaas bij mij niet z'n verwachtingen van een betrouwbaar merk waargemaakt.

Inmiddels bezit ik in 3 jaar tijd de 3e PMX 100, en alle 3 zijn ze (ondanks zorgvuldige omgang) bezweken aan een interne kabelbreuk bij het gedeelte waar de kabel over gaat in het plugje. Hierdoor valt het geluid aan een kant vaak weg.

Ik kijk nu uit naar een ander merk hoofdtelefoon, jammergenoeg, want het geluid was uitstekend.

mkoller 27-05-2009
Geschreven voor: Sennheiser PMX 100

ik heb deze een paar jaar geleden gekocht. toen was ik er heel tevreden over, totdat de kussentjes van de schelpen loslieten. normaal zitten die vast met lijm, maar bij mij gingen ze vrij snel los. Dat was heel vervelend omdat ze kwijtraakten in m'n tas bijvoorbeeld. Uiteindelijk ben ik er ook 1 kwijtgeraakt en dan zit ie echt niet meer lekker. Gelukkig kon ik op ebay ofzo nog wel nieuwe kussentjes kopen, maar ik vond het wel heel vervelend.
Verder is ie eigenlijk best heel goed. Goed geluid, zit lekker, gaat lang mee (behalve die kussentjes dan).

mgmazereeuw 22-04-2009
Geschreven voor: Sennheiser PMX 100

Ik ben het eens met een aantal mensen dat de koptelefoon vrij stevig op je oren zit en dit irritatie kan opleveren.
Maar ik ben het er niet mee eens dat sommige mensen de geluidskwaliteit naar beneden halen.
De balans van laag, midden, hoog is beter dan alle andere koptelefoons in deze prijsklasse (ik heb er ongeveer 50 getest met hetzelfde nummer op dezelfde installatie).

Ik was zelf ook een oorkussentje kwijt maar ik heb Sennheiser gebeld en ze hebben mij gratis een nieuw setje kussentjes opgestuurd binnen 2 dagen dus ik heb niks aan te merken op hun service :)

Het is gewoon echt een aanrader.
Ik heb hiervoor 3 keer een pmx-60 gehad maar de bass van die koptelefoon was minder dan de midden en hoge tonen en dat hoorde ik overduidelijk nu ik deze heb.

TOP APPARAAT!

Sven Snoeys 31-01-2008
Geschreven voor: Sennheiser PMX 100

Geluid van de koptelefoon is prima, alleen de degenlijkheid is zeer slecht. Bij mij was deze na een half jaar al kapot. Hiervoor heb ik 3 pmx 60 gehad. Allen zijn kapot gegaan binnen een half jaar. De service van Sennheiser is ook erg ver te zoeken als het gaat om een garantie reparatie. Volgens hun ben ik er niet zuinig mee om gegaan. Dit is helaas niet waar, ik heb hem altijd netjes opgeborgen. ben inmiddels overgestapt naar AKG, de kwaliteid van het geluid is veel beter en deze zijn een stuk steviger.

sledge 24-01-2008
Geschreven voor: Sennheiser PMX 100

Aanschaf van een Iaudio D2 (wat een fantastisch apparaat overigens) deed mij ook besluiten een nieuwe hoofdtelefoon aan te schaffen. Ik had hiervoor een PMX 60 en was daar zeer te spreken over mede gezien de prijs/kwaliteits verhouding. Gezien de positieve reacties op deze site nu de PMX 100 aangeschaft. Maar wat een teleurstelling: ten eerste drukt hij vreselijk op je oren en voelt dus al snel pijnlijk aan, daarnaast is het geluid bedompt en komt niet natuurlijk over (ik weet niet of dat komt, omdat hij zo op je oren drukt). Over duurzaamheid kan ik niets zeggen, want ik heb hem teruggebracht en op advies van de verkoper de AKG K26P gekocht, hetgeen zeker kwa geluid een verademing is vergeleken met deze koptelefoon.
Achter de hand heb ik dan nog de PMX 60.

asgdkjhagrsb 22-09-2007
Geschreven voor: Sennheiser PMX 100

Ik ben uiterst tevreden over de PMX 100, hij zit erg comfortabel, maar als je een lange tijd hem draagt, begint het vervelende te wroden, dan spreek ik over 2-3 uur. Ik vindt hem erg mooi geluid geven, alleen vindt ik het wel jammer dat de volume niet regelbaar is. Ook vindt ik het jammer dat het nekbandje niet te verstellen is. Voor de rest is het een super product =D

Mudone 16-08-2006
Geschreven voor: Sennheiser PMX 100

De geluidskwaliteit van deze koptelefoon is zeer goed! Veel beter zul je hem in
deze prijsklasse niet vinden. Er zijn voor mij echter twee grote nadelen aan
deze koptelefoon.
1: De koptelfoon drukt op je oren, bij mij gaan hierdoor mijn oren al na een
halfuurtje ernstig pijn doen. 2: als je achterover leunt (tegen een ns-bankje
bijv.) komt de beugen tegen de bank en trekt hij aan je oren. Je kunt dus niet
achterover zitten. 3: De schuimrubber hoesjes van de drivers gaan gemakkelijk
van de drivers af, ik was op een gegeven moment een hoesje kwijt. Ik ga nu
mogelijk opzoek naar de variant met normale beugel op het hoofd.
Ik hoop dat jullie wat aan deze informatie hebben.

Vriendelijke groet
Mudone

peterhans 20-06-2006
Geschreven voor: Sennheiser PMX 100

Deze koptelefoon een aantal weken in bezit. Kan niet anders zeggen dan dat ik
er zeer tevreden over ben. Geweldig geluid. Een aanrader. MENSEN KOPEN DIT
DING. GEWOON DOEN. BETER ZIJN ER NIET VOOR DAT GELD. Al die oordoppen die
niet blijven zitten. Echt, geluid is zeer goed.

Rob K. 29-05-2006

Deze hoofdset geeft iedere MP3 speler een extra dimensie. Zeer helder en
uiterst gedetailleerd geluid met een fraaie diepe bas. Ik ben ervan overtuigd
dat er in deze prijsklasse absoluut geen betere koptelefoon te krijgen is.
De nekbeugel is even wennen maar dat heeft te maken met het koptelefoontype en
niet met de kwaliteit van het apparaat.
Zoals gezegd de klankkleur is in deze prijsklasse ongeevenaard en de afwerking
is uitstekend.
Apparaat zit ook zeer solide in elkaar.
De mpx 100 krijgt ook van mij een dikke 10.

bassking 19-05-2006
Geschreven voor: Sennheiser PMX 100

egt de beste headphone die ik ooit heb gehad.
de bassen zijn egt fenominaal egt super strak heel diep en zuiver.
de midden en hoge tonen zjin ok heel zuiver egt.
draagcomford is ok goed zit goed en stevig op je oren.
vooral de metalen band in de plastic band met daarop sennheiser is heel mooi en
stevig waardoor ie niet kan breken.
voorderest de carbon look op de headphone zelf ziet er egt heel vet uit.
had hiervoor een philips die egt niet zat en het meest slechte gaf die ik ooit
heb gehoord, kon ze gelukkig terugbrengen en heb deze sennheiser voor gehaald.
toen ik in de winkel kwam kon ik kiezen uit verschillende sennheisers duurdere
en goedkopere, maar deze was egt het beste.
een serieuse aanrader.
op alle 4 de dingen waarop je kan beoordelen is ie perfect wil geen ander merk